موضوع و مقاله بیس مدیریت(2022)

مقاله بیس مدیریت مالی، بازاریابی و منابع انسانی 2021، ترجمه مقالات مدیریتی 2022، مقاله ISI

موضوع و مقاله بیس مدیریت(2022)

مقاله بیس مدیریت مالی، بازاریابی و منابع انسانی 2021، ترجمه مقالات مدیریتی 2022، مقاله ISI

مقاله ترجمه شده مدیریت کارآفرینی 2018


چکیده

بازار کار تا حدودی به دلیل بحران کنونی و نرخ بیکاری بالا، به طور فزاینده ای نیازمند مهندسین چند رشته ای با مهارت های مازاد شخصی است. به این ترتیب، آموزش مهندسی با چالش های جدیدی مواجه است و این امر شامل تجهیز مهندسان به کارآفرینی فراتر نیز می باشد. با اینکه آموزش کارآفرینی در نتیجه این نکته در مدارک مهندسی جدید گنجانده شده، اما آیا برای بهبود کارآفرینی در میان مهندسان کافی است و سطح کارآفرینی آنها به چه چیزی بستگی دارد؟

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر انگیزش کارآفرینی بر اهداف کارآفرینی در میان مهندسان آینده و شناسایی نقش آموزش کارآفرینی در پیشرفت کارآفرینی مهندسین است. نتایج نیاز به استقلال را به عنوان عامل کلیدی در قصد کارآفرینی مهندسان آینده نشان داده و تأثیر مثبت آموزش کارآفرینی بر اهداف کارآفرینی آنان را تأیید می کند. سرانجام، برای کمک به عاملان مختلف درگیر این امر جهت افزایش اثربخشی اقدامات هدفمند برای ترویج ایجاد شرکت در این زمینه توصیه هایی ارائه شده است.

واژگان کلیدی:  آموزش کارآفرینی ،انگیزه کاری ، هدف (قصد) کارآفرینی ، آموزش مهندسی

————————————
عنوان اصلی مقاله :  Entrepreneurial intention among engineering students: The role ofentrepreneurship education

ترجمه فارسی عنوان :قصد کارآفرینی در میان دانشجویان مهندسی: نقش آموزش کارآفرینی

تعداد صفحات انگلیسی: ۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۳۵صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی


مقاله ترجمه شده مدیریت چرخه عمر محصول 2018


چکیده

با افزایش اهمیت مدل های (نرم افزار) کَد به عنوان منابع اطلاعاتی حیاتی در چرخه عمر، توسعه راهکار های کارآمد برای ذخیره سازی، بازیابی و مدیریت حجم بالاتری از داده های روز به روز پیچیده تر، مورد نیاز است. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد حاشیه نویسی سه بعدی، از آن می توان برای جاسازی اطلاعات طراحی و تولید در درون یک مدل کَد به صورت مستقیم استفاده کرد، که به این صورت مدل ها توانایی توصیف جنبه های هندسی را داشته و یا می توانند اطلاعات مازادی را ارائه کنند که قابلیت ارتباط با عنصر هندسی خاصی را دارد. با این حال، دسترسی به این اطلاعات اغلب محدود، و دشوار بوده و حتی برای برنامه های خارجی قابل دسترس نیست. با افزایش پیچیدگی و حجم اطلاعات مدل، روش های جدید و قوی تری برای استنطاق این حاشیه نویسی ها مورد نیاز است.

در این مقاله، نحوه ساختار حاشیه نویسی های سه بعدی و ادغام آن با سیستم مدیریت چرخه عمر محصول  (PLM) را جهت ارائه دیدگاه منسجمی از اطلاعات مرتبط با محصول در محیط طراحی به نمایش می گذاریم. یک استراتژی را به منظور سازماندهی و مدیریت اطلاعات حاشیه نویسی که در درون مدل کَد ذخیره می شود ارائه داده و آن را از طریق مدیریت چرخه عمر محصول به طور کامل در دسترس قرار می دهیم. روش ما شامل نمایش دوگانه حاشیه نویسی سه بعدی با ساختار داده ای بهبود یافته است که دسترسی مشترک و آسان به اطلاعات را فراهم می کند. ما به توصیف معماری سیستمی می پردازیم که شامل یک جزء نرم افزاری برای محیط کَد و یک ماژول است که با سرور مدیریت چرخه عمر محصول ادغام می گردد. صحت رویکرد خود را از طریق یک نمونه اولیه نرم افزاری که از یک نرم افزار مدل سازی پارامتریک استفاده می کند، و دو بسته تجاری مدیریت چرخه عمر محصول با مدل های داده های متمایز تایید می کنیم.

واژگان کلیدی:   حاشیه نویسی های سه بعدی ، مدیریت چرخه عمر محصول (PLM) ، مدیریت داده های محصول (PDM) ، قصد طراحی ،مهندسی مبتنی بر مدل

————————————
عنوان اصلی مقاله :On the integration of model-based feature information in Product Lifecycle Management systems

ترجمه فارسی عنوان :ادغام اطلاعاتِ ویژگی مبتنی بر مدل در سیستم های مدیریت چرخه محصول

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۴۲ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی



مقاله ترجمه شده مدیریت 2018

چکیده

این تحقیق یک بررسی درمورد  تفاوت های بین نمره مورد انتظار و نمره واقعی دانشجویان در دوره های دانشگاهی را مطرح می کند: چه عواملی در ایجاد این تفاوت ها نقش دارند و کدام یک از این تفاوتها  بر ادامه تحصیل  دانشجویان اثر دارد؟ این مطالعه  ۲۷۸ دانشجوی دوره لیسانس ۵ ساله در رشته کسب و کار را مورد ارزیابی قرار داده است. دانشجویانی که از قابلیت های علمی قویتری برخوردارند، شکاف های کمتری (کمتر منفی) بین نمرات خود و اهدافشان دارند، درحالیکه دانشجویانی که نمرات بالاتری در کنترل شخصی کسب نمودند ، شکاف های عمیق تری (بیشتر منفی) دارند. این شکاف ها بعدا” در دوره درسی باریک تر شدند چراکه اهداف دانشجویان باعث کاهش دقیق تر تطابق نمرات واقعی شان می شود. اگر نمره واقعی دانشجویان از اهداف اصلی و یا از اهداف به روز شده آنها پایین تر بود درس خواندنشان  را افزایش می دهند. برعکس، اختلاف بین اهداف ذهنی دانشجویان از نمره نهایی وعینی پیش بینی شده آنها، بر قصد آنها به ادامه تحصیل تاثیری نداشت.

کلیدواژه ها: بازخورد، نمره ها، تحصیلات کارشناسی ، کنترل شخصی ، پیش بینی ، اهداف و مقاصد

——————–
عنوان اصلی مقاله : Influence of anticipated and actual grades on studying intentions

ترجمه فارسی عنوان : اثر نمرات مورد انتظار و واقعی دانشجویان بر مقاصد تحصیلی آنها

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۳۱صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی