موضوع و مقاله بیس مدیریت(2022)

مقاله بیس مدیریت مالی، بازاریابی و منابع انسانی 2021، ترجمه مقالات مدیریتی 2022، مقاله ISI

موضوع و مقاله بیس مدیریت(2022)

مقاله بیس مدیریت مالی، بازاریابی و منابع انسانی 2021، ترجمه مقالات مدیریتی 2022، مقاله ISI

مقاله ترجمه شده رفتار شهروندی سازمانی 2017

خلاصه

ظرفیت جذب در سطح شرکتی به عنوان قابلیت شرکت برای شناسایی، جذب / تبدیل، و بهره برداری از دانش جدید مفهوم سازی شده است. با وجود این واقعیت که نقش افراد مفهوم سازی پایه از ساختار را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد، نقش افراد در توسعه ظرفیت جذب سازمانی تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. در همین حال، مطالعات نشان داده اند که رفتار در سطح فردی که به عنوان رفتارهای شهروندی سازمانی شناخته می شود، با شاخص های عملکرد سازمانی مرتبط اند، اما با این وجود استدلال های مبتنی بر نظریات که این رابطه را توجیح می نمایند، نسبتاً بسیار اندک اند. در این مقاله، ما مدلی را تشریح می نماییم که نحوه تاثیر رفتار شهروندی سازمانی افراد در بهبود ظرفیت جذب یک شرکت را به تصویر می کشد. به طور خاص، پیشنهاد می کنیم که رفتارهای مدنی، تعدیل کننده رابطه بین روال و فرآیندها و قابلیت های یادگیری سازگار، تحولی، اکتشافی و بهره برداری هستند که ظرفیت جذب سازمانی را شامل می شود.

واژگان کلیدی: رفتار شهروندی سازمانی ، ظرفیت جذب ، عملکرد شرکتی ، قابلیت های یادگیری ، وابسته ، چالش برانگیز

—————————-
عنوان اصلی مقاله: Organizational citizenship behavior and the enhancement of absorptive capacity

ترجمه فارسی عنوان:    رفتار شهروندی سازمانی و بهبود ظرفیت جذب

تعداد صفحات انگلیسی:  ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۳۷ صفحه

دانلود  نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل  ترجمه فارسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.