دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و و فایل ترجمه فارسی
چکیده
انگیزش، یک جنبش روانشناسی مثبت است که
زندگی معمولی را تکمیل تر میکند،وتاثیر زیاد آن تایید شده و اثبات شده که
با بهبود عملکرد به طور مثبتی مرتبط است. از آنجایی که ماهیت کارهای هتل
سطح بالایی از استرس را دارا میباشد و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد
میکند، بودن ویژگی های انگیزشی میتواند بر کارمندان هتل تاثیر بگذارد.هدف
از این مطالعه بررسی تاثیر انگیزش بر رفتار شهروندی سازمانی و تاثیر تعدیل
کننده ی عوامل فرهنگی-اجتماعی(فرد گرایی و جمع گرایی)، بر انگیزش و رفتار
شهروندی سازمانی میباشد. این مطالعه ی مقطعی، از پرسش نامه ی خودساخته
استفاده کرده که از ۲۹۳ کارمند هتل در ساراواک مالزی جمع آوری شده است.
عوامل تاییدی با به کارگیری مدل معادله ی ساختاری به وسیله ی آموس ۲۱ تحلیل
شده است و مدل اندازه گیری برای بررسی مدل فرض شده ازقبل تایید شده است.
نتایج نشان میدهد که انگیزش رابطه ی معناداری با رفتار شهروندی سازمانی
دارد.کارمندانی که انگیزش را تجربه میکنند کار برایشان لذت بخش تر است و
انگیزه ی درونی پیدا میکنند.این پدیده کارمندان را تشویق میکند که وظایفی
را فراتر از وظایف مرسوم و مورد نیاز انجام دهند. همچنین این مطالعه نشان
میدهد که تاثیر تعدیل کننده ی معنادارعوامل فرهنگی-اجتماعی بر رابطه بین
انگیزش و رفتار شهروندی سازمانی وجود دارد. به ویژه، کارمندان فردگرایی که
انگیزش را تجربه میکنند بیشتر احتمال دارد که ویژگی های رفتار شهروندی
سازمانی را نشان دهند. درک این روابط ، راهبردی برای کارفرمایان هتل فراهم
میکند که افراد با استعدادتر و مستعدتری را حفظ کرده و توسعه دهند تا رقابت
پذیریشان در کسب و کار هتل را بهبود بخشند.
لغات کلیدی: انگیزش، رفتار شهروندی سازمانی، فرد گرایی، هتل
عنوان اصلی مقاله: Flow Experience
and Organizational Citizenship Behaviour among Hotel Employees:
Moderating Effect of Socio-Cultural Factor
ترجمه فارسی عنوان: تجربه ی انگیزش و رفتار شهروندی سازمانی در میان کارمندان هتل
تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۶ صفحه